Ugens spil – Uge 47 – Hitman Absolution

Efter seks års venten er det blevet tid til et nyt eventyr med den danske lejemorder.

Ganske kort; du indtager endnu en gang rollen som Agent 47, og roder dig fra start af ud i en masse ballade efter en ellers nogenlunde vellykket mission.
Du bestemmer, som tidligere, om du vil løse problemerne stilfærdigt og snigende eller det modsatte. Jeg er ikke så tålmodig, så jeg kommer som regel til at gøre det af med samtlige, jeg møder på min vej. Ikke den mest elegante måde men tilgengæld masser af action.

Visuelt er der tale om en kæmpe opgradering siden sidste spil i serien og på lydsiden det samme. Udover, at man får den velkendte stemning og en ok historie, får du denne gang også mulighed for at skabe dine egne kontrakter – altså sætte dine egne mål for hvem, der skal likvideres og på den måde udfordre dine venner til at se, om de kan gøre det lige så godt, som du kunne, da du udførte dem.

Hitman Absolution har som alle andre spil nogle fejl. Ved godt, det er dumt, men det irriterer mig MEGA meget, at når jeg f.eks. har skiftet outfit til f.eks. kokketøj (man kan stjæle sine ofres tøj), ender jeg alligevel ud i mit jakkesæt, når næste cutscene (=de små film der binder historien sammen) bliver sat i gang. Der kunne det bare være fedt, at der var lavet forskellige varianter af cutscenes, så jeg eksempelvis havde mit kokketøj på, når en af de små film blev sat i gang. Er selvfølgelig godt klar over, at man så skulle lave X antal Cutscenes, at det ville koste noget mere og tage ekstra tid – men alligevel!!

Jeg forsøgte også at få det fortalt, da Jonas Scmidt og jeg besøgte GO’morgen Danmark, men emnet blev lynhurtigt drejet over på nøgne kvinder …

Se også vores indslag fra Pixel.tv
hvor IO’s direktør fortæller, hvad samarbejdet med Square Enix har haft af betydning samt lidt stemning fra launch event på Fisketorvet.

Hitman Absolution
Aldersmærkning: +18
Platform: Xbox360 – PS3 – PC
Udgivelse: 20 November (= Uge 47, got it?)